Articol publicat pe blogul ROMCOM


In Decembrie 2013 am lansat excelninja.ro, un site prin care am vrut sa oferim sfaturi cat mai practice legat de cum putem fi mai productivi in Excel. Pe langa asta am cautat sa gasim modalitati practice, studii de caz, prin care Excel si Google Sheets ne pot face viata mai usoara. In acest articol am facut o lista.

1. Program de facturare

Mi-a venit ideea de a face un model mai destept in Excel pentru facturare din experienta proprie. Mi se parea total ineficient sa trebuiasca de fiecare data sa completez datele firmei si apoi daca vreau anumite rapoarte de incasari sa trebuiasca sa mai completez un raport. De asta m-am pus si am facut ceva in acest sens, afla mai multe aici.

2. CRM in Google Drive

Cu totii spunem ca ne punem clientii pe primul plan. Desigur, atunci cand ai 5 clienti nu e foarte greu sa mentii o legatura, insa atunci cand numarul creste incepem sa avem probleme de comunicare cu acestia. Motivul e lipsa unui sistem care sa ne organizeze comunicarea cu acestia. Pentru asta s-au construit sisteme de tip CRM (Customer Relationship Management). Ca sa ajut in special firmele aflate la inceput care nu au nici fonduri nici timp pentru o implementare complexa am facut un CRM in Google Drive, afla mai multe aici.

3. Buget personal

Oare pe ce s-au dus banii luna trecuta? O intrebare pe care o avem cu totii. Ca sa te ajut sa gasesti raspunsul am facut un model de buget personal care sa fie super simplu de completat si sa iti dea informatii relevante. Afla mai multe aici.

4. Diagrama Gantt in Google Drive

Cum ar trebui sa arate planificarea unui proiect? in experienta mea din ultimii ani in care am avut sansa sa lucrez de la proiecte de recrutare si training, la proiecte de consultanta IT si chiar 2 proiecte foarte interesante, nunta si constructia unei case. Am gasit cateva puncte comune, le-am pus intr-un template despre care poti sa afli mai multe aici.

5. Raport zilnic de vanzari automatizat

Va dau un scenariu care s-ar putea sune cunoscut: managerul echipei de vanzari vrea sa stie zilnic cate telefoane dau oamenii din echipa si care sunt rezultatele si de aceea ii pune sa trimita in fiecare zi un raport. In acest fel managerul isi umple inbox-ul de email-uri de care s-ar putea lipsi. Eu zic ca se poate si altfel, vezi aici cum cred ca s-ar putea face aceasta raportare intr-un mod mult automatizat.

De multe ori ne plangem ca avem prea multe lucruri pe cap si ca nu le mai facem fata. Cred ca acest lucru e probabil adevarat si de aceea e important sa ne gandim si la modalitati prin care putem folosi tehnologia ca sa facem lucrurile mai repede si mai bine.

Radu Popa